Bel Bram, want die weet er veel van! 06 46 13 61 75

Binnen 3 werkdagen in huis!

Het verschil tussen TireJect en de concurrentie

We hebben alle bekende merken getest naast TireJect met keer op keer dezelfde resultaten. Slime en andere grote merken zijn gemaakt met een dikke gel als basis met daarin lange kunstvezels van verschillende herkomst. De lange vezels maken het middel dik en de gel blijft hangen aan de band en de velg. Welke vezel gebruikt wordt maakt daarbij niet uit, alle op gel gebaseerde hebben dezelfde beperkingen. De dikte van Slime is gericht op het tijdelijk repareren van de band door op het lek te blijven plakken. Verder hebben alle merken veel volume nodig om hun werk te kunnen doen. Zo hebben quads en andere terreinvoertuigen 720 tot 960ml nodig. Dit is erg veel waardoor al snel vibratie en onbalans kan ontstaan.

Wat ons tevens opviel is dat Slime en andere op dikke gel gebaseerde bandreparatie middelen alleen een tijdelijke oplossing bieden omdat er geen kleefmiddel in zit. De vezels worden alleen door de luchtdruk op hun plek gehouden. Wanneer het voertuig, en dus de band, stilstaat stopt het middel met afdichten en begint de band weer te lekken.

Ons laatste punt betreft het schoonmaken na vervanging van de band. Alle middelen claimen dat ze gemakkelijk schoon te maken zijn. Dat is deels waar, maar alleen indien er meteen na gebruik van het bandenmiddel wordt schoongemaakt. Als de gel echter langere tijd in de band zit, en zeker na een paar jaar, zal hij uitharden en onmogelijk van band en velg te verwijderen zijn.

Andere bandenmiddelen repareren alleen het loopvlak TireJect repareert het loopvlak, de wang van de band, lekken bij de velg rand , en droogrot

TireJect pakt het anders aan. De formule is gericht op een dunne vloeistof met een lage viscositeit. Het lijkt wel wat op melk in dat opzicht. Het vloeit daardoor gemakkelijk rond in de band en langs de velg en dekt alles goed af. Wanneer de band ronddraait vind TireJect alle mogelijke gaten (in zowel loopvlak, wang, als velg) en repareert die permanent met vloeibaar rubber en Aramide vezels. De rubber zorgt voor de permanente reparatie terwijl de Aramide (Kevlar) vezels in grotere gaten gaan zitten en die snel afdichten. Onze formule heeft 75% minder volume nodig per band(!) In een standaard quad band gaat maar 300ml, waar Slime minimaal 720ml nodig heeft. Lees hier wat andere gebruikers van TireJect vinden, daar is het werkelijke bewijs voor de werking van ons product te vinden.

TireJect vergeleken met andere lek middelen