Bel Bram, want die weet er veel van! 06 46 13 61 75

Binnen 3 werkdagen in huis!

DOSERING EN GEBRUIK

Wanneer gebruik ik TireJect?

TireJect kan preventief in de band worden gedaan. Hierdoor wordt voorkomen dat er op een later tijdstip een lekke band ontstaat. Ook zorgt het er voor dat de band niet langzaam zijn druk verliest. Met name in de transport-sector scheelt dit brandstof en banden slijtage. Door dat TireJect een zeer dunne vloeistof is zorgt het ook nog eens voor een actieve balancering van het wiel.

Ook als de band al een lek heeft opgelopen kan de band weer gerepareerd worden door het toedienen van TireJect. Zodra de band weer op druk is gebracht en een paar maal heeft gedraaid, vinden de verschillende componenten het lek en dichten dit lek permanent.

Hoe doe ik de TireJect in de band?

Om TireJect in de band te krijgen moet eerst alle lucht uit de band, dit kan door het ventiel los te draaien en te verwijderen. Daarna de doseer-spuit op het ventiel draaien, de slang knikken en de juiste dosering in de spuit gieten, daarna de slang weer recht houden en de TireJect loopt haast vanzelf in de band, bij grote banden dit proces herhalen tot er voldoende TireJect in de band aanwezig is. Het is erg belangrijk dat de verpakking met TireJect eerst zeer goed wordt geschud, zo komen alle componenten in de juiste verhouding mee.

Hoeveel TireJect moet ik gebruiken?

De te gebruiken hoeveelheid TireJect hangt af van de grote van de band. Hoe groter de band, des te meer TireJect er in moet. Hier is een tabel te vinden waar veel voorkomende banden met hun dosering in staan. Ook op de site TireJect.com staat een overzicht waar al veel basisbanden in voorkomen. Staat jouw band er niet tussen dan is er ook nog een tool om de dosering te berekenen, gebruik daarvoor deze link, ook is deze tool als app te downloaden. Met deze app kan je snel en eenvoudig berekenen wat de dosering is en ook kan je hier in bijhouden wanneer je welke band hebt behandeld met TireJect. Deze tool is met name bedoeld voor de kleinere banden, bij de grotere banden rolt er een dosering uit die hoger dan nodig is, houd daarom bij grote banden de Hollandse tabel en het gezonde verstand aan.

DOSERING VOOR GROTE BANDEN

Het klopt dat je bij een grote band meer TireJect nodig bent dan bij een kleine band. Maar relatief gaat de dosering onderuit voor de grotere banden. Neem als dosering voor een standaard verreiker-trekker voorband 500 tot 700ML, worden de banden nog wat groter en breder dan ga je langzaam omhoog tot ongeveer 1 liter per band. Kom je in de echt heel grote banden dan kan een hogere dosering nodig zijn. Weet je niet zeker wat de juiste dosering voor jouw banden is, neem dan gerust contact op via mail of telefoon en ik zal je zo goed mogelijk van advies voorzien.

Dosering per band voor ‘off-the-road’ toepassingen (1oz is ca. 30ml)

TireJect off-road toepassing2oz = 60ml, 4oz = 120ml, 5oz = 150ml, 6oz = 180ml, 10oz = 300ml
12oz = 360ml, 14oz = 420ml, 15oz = 450ml, 20oz = 600ml, 25oz = 750ml

Dosering per band voor ‘on-the-road’ toepassingen (1oz is ca. 30ml)

TireJect op de weg

Ga voor een gezinsauto of motor dus uit van 1 verpakking van 118 ml per band, voor een SUV/Pickup/grote bus, gebruik 2 verpakkingen van 118 ml.

Belangrijke aanwijzing voor toepassing bij wegvoertuigen zoals auto’s en motorfietsen:

Gebruik TireJect volgens de aanwijzingen op verpakking en website.          Bij toepassing van TireJect voor wegvoertuigen zoals auto’s en motorfietsen wordt aangeraden om de TireJect pas te gebruiken als de band lek is, de preventieve werking neemt vrij snel af. Een lek wat eens gedicht is blijft dicht. Gebruik alleen voor lekken in het profiel van de band, en voor lekken via de velg, dus niet voor beschadigingen aan de zijkant van de band, en niet voor voor beschadigingen aan de schouder van de band (waar profiel en zijkant elkaar raken).
Gebruik TireJect niet voor wegvoertuigen met onduidelijke of onbekende lekken, of gaten groter dan 6 millimeter.
TireJect Automotive is niet geschikt om als preventief middel te gebruiken, maar wel als middel ter reparatie naderhand van lekken in het profiel of langs de velg.