Bel Bram, want die weet er veel van! 06 46 13 61 75

Binnen 3 werkdagen in huis!

Bandreparatie voor motorfietsen

motor band repareren

Ons populairste producten zijn de gallon (big) verpakkingen die veel gebruikt worden in de agrarische sector en grondverzet. Maar die populariteit wordt aardig bedreigd door de komst van het goede weer, én TireJect automotive. Iedereen haalt nu zijn motor uit de garage en soms heeft de band toch wat onderhoud nodig.

Voor kleingebruik is er geen gemakkelijker manier om lekke motorbanden te voorkomen of te repareren! Het product repareert lekken tot maar liefst 6mm en/of voorkomt langzaam leeglopen. Succes gegarandeerd.

Uiteraard hebben motorbanden minder middel nodig omdat ze kleiner zijn, maar ook stellen ze andere eisen aan de samenstelling en het gebruik. Zo wordt TireJect automotive geleverd in een zeer compacte verpakking, inclusief vultuit.

Er is dus een kleinverpakking van 120ml met een spuit die geleverd wordt bij de verpakking. Je hebt er de doseerspuit niet meer bij nodig dus.

Dit is bijzonder praktisch voor toepassing onderweg met een voertuig met kleine banden zoals motoren.

Hoe weet ik of mijn motor tubeless banden heeft?

Verreweg de meeste motoren hebben tegenwoordig tubeless banden. Ben je er niet zeker van, als je bijvoorbeeld op een klassieker rijdt, kijk dan naar het ventiel. Zit daar nog een moer omheen die je vanaf de top van het ventiel naar de velg draait? Dan zit er een binnenband in, en anders is het een tubeless band.

Als je de kleinverpakking altijd bij je hebt in je opbergbakje of tanktas, dan kun je de band altijd repareren onderweg als je in een spijker rijdt. Wel moet je dan nog een pomp zien te vinden, of een hand- of CO2-pompje meenemen.

Het is dus handig om een benzinepomp, garage, bandencentrum of fietsenmaker te zoeken, daar de spijker te verwijderen en de band leeg te laten lopen, en via het ventiel de TireJect in de band te laten lopen.

De toepassing is simpel: laat de band leeglopen en verwijder de spijker of andere lekmaker. Verwijder de ventielkern uit het ventiel met het bijgeleverde ventielsleuteltje. Kneed het pakje goed en draai het dopje eraf. Zet daarop de vulspuit en zet de vulslang rechtop. Als het middel vlot in de band loopt kun je alles erin knijpen tot de laatste druppel. Veeg gemorst middel gewoon weg met een doekje. Draai de ventielkern terug en pomp de band weer op. Draai de band zodat het middel zich goed verspreid, eventueel fluiten van de band op de plek van een gat zal nu stoppen. Rij een meter of 50 en controleer de bandenspanning weer. Pomp bij wat er bij moet. Je band is nu gerepareerd!

Achterband loshalen hoeft niet meer…

achterband van een motorfiets repareren

Een ander voordeel van het gebruik van TireJect om je achterband te repareren is dat je het wiel niet los hoeft te halen, wat een hoop werk scheelt. Bij de voorband kun je er nog wel bij, dat is niet zo’n punt, maar het verwijderen van de achterband voor een reparatie is een heel gedoe. Dat hoeft dus niet meer.

Voor slechts €21,99 heb je deze set al in huis.